sábado, 21 de febreiro de 2015

Rosalía de Castro: galega universal.

Facémoslle un agasallo a Rosalía?
A Asociación de  Escritor@s en Lingua Galega AELG  promove a conmemoración o día 24 de febreiro, do DÍA DE ROSALÍA DE CASTROaniversario do nacemento da autora.

Na BIBLIOCROCAIO para celebrar este día propoñémosvos que ao longo da semana recollades  na Biblio un marcapáxinas co poema O Moucho,  que escoitedes a canción de Migallas  do seu disco Pan de millo e que debuxedes moitos mouchos e os baixedes para encher o mural homenaxe. 
Esta é a canción de Migallas, escoitade para pillar o ritmo!!



O MOUCHO   forma parte dun poema máis longo do seu libro CANTARES GALLEGOS .
Esta é a montaxe do poema, estade atentos para entender esta 
historia de medo en forma de poema:



Outros poemas:
Negra sombra
Cando penso que te fuches,
negra sombra que me asombras,
ó pé dos meus cabezales
tornas facéndome mofa.

Cando maxino que es ida,
no mesmo sol te me amostras,
i eres a estrela que brila,
i eres o vento que zoa.

Si cantan, es ti que cantas,
si choran, es ti que choras,
i es o marmurio do río
i es a noite i es a aurora.

En todo estás e ti es todo,
pra min i en min mesma moras,
nin me abandonarás nunca,
sombra que sempre me asombras.

Rosalía de Castro
 
(Follas novas, 1880)

Adiós , ríos; adiós, fontes;
Adiós, regatos pequenos;
Adiós, vista dos meus ollos,
Non sei cando nos veremos.

Rosalía de Castro 
(Cantares Gallegos,1863)


Paseniño, paseniño
vou pola tarde calada
de Bastabales camiño.

Camiño do meu contento;
e  en tanto o sol non se esconde
nunha pedriña me sento.

E sentada estou mirando
como a lúa vai saíndo,
como o sol se vai deitando.

Cal se deita, cal se esconde
Mentras tanto corre a lúa
Sen saberse para donde.

Para donde vai tan soia
Sin que ós tristes que a miramos
Nin nos fale nin nos oia.

Que si oirá e nos falara
Moitas cousas lle dixera
Moitas cousas lle contara.

         Rosalía de Castro 
         (Cantares Gallegos,1863)

Se o mar tivera barandas
fórate ver ó Brasil;
máis o mar non ten barandas,
amor meu, ¿por dónde hei de ir?
             
                 Rosalía de Castro 
                 (Cantares Gallegos,1863)


Tamén podedes botarlle unha ollada a estes videos que informan sobre a  obra e a vida da poeta máis universal en lingua galega e castelán: Rosalía de Castro.http://rosaliadecastro.org/planeta-rosalia/

Un dos seus poemas "rapeado":

Ningún comentario: